2008-01-08

Nyårslöfte: Viktökning!

Har precis smällt i mig en halv paket Dulce de leche-glass. Glass med kolasmak, på vanlig svenska. Fick för mig att kandera nötter själv också, så det hade jag till. Inte att förglömma, 2dl vispad grädde som ju är obligatoriskt till glass.

Sen gick jag in och läste lite bloggar om nyårslöften på ämnet bantning och tänkte att jag också skulle behöva bli lite seriös. Fast åt andra hållet liksom. Jag måste planera bättre, för att hinna få i mig tillräckligt mycket mat på en dag. Jag måste ta mig upp till 53 kg, som jag vägde innan jag blev gravid. Den här "äta massa onyttigheter sent på kvällen"-dieten, som jag försökt mig på sen William föddes har inte gett minsta utslag på vågen, så nu krävs det drastiska åtgärder. Jag får knåpa ihop ett mat-schema för varje vecka tror jag. Tänka till i förväg så jag har alla ingredienser hemma och inte får nåt "nähä-skit-i-de-då"-bryt och bara käka stuvade makaroner till lunch som vanligt.

Hade ett sånt bryt idag när jag skulle fixa middag. Vad sägs om:

Stuvade makaroner med
Matjesill,
Romsås och
Sköljda kikärtor

Mums!?!

Tur för William att vi har hela frysen full av mat som jag lagat till honom...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja vi har lite olika nyårslöften du och jag. Men och så lika viktiga. Lycka till!

men jag tänker inte vara i närheten av dig när du smäller i dig glass, kolasås och grädde =)

therese sa...

Tack! Nä de e lungt, jag ska inte dra ner dig i glass-beroendet =)