2008-02-03

renovering

Stefan fick ett infall häromdan: Nu river jag ner kaklet i köket, tänkte han. Fram med hammare och kofot, och banka som helvete medans jag försöker få William att somna... Bra timing!?

Lite spackel, lite slipa. Igår bytte vi bänkskivor. Lättare än jag trott faktiskt. Bara kaklingen kvar nu då. Vi har inte ens beställt kakel än, men har i alla fall ett skapligt hum om vad vi ska ha. Ja, just det. Sen ska vi lägga på nytt golv också, men det ska ju vara så himla enkelt med klickgolv säger dom ju. Vi är ju egentligen riktiga klåpare när det gäller sånna här saker, så jag väntar bara på motgångarna =)

2 kommentarer:

Malin och co. sa...

Du får lov att lägga upp en bild när ni blir klara, är säker på att det blir skitsnyggt... håller ni på och flyttrenoverar eller vad av detta infall?

therese sa...

Ja, tanken är väl att det ska höja värdet på lägenheten. Men jag vill hinna få lite nytta av det själv oxå, därför gör vi det nu. Vi lär nog inte flytta på ett år eller så. Tyvärr!