2008-02-14

En typisk promenad

William övar på att gå själv i sina kängor. Vovvarna släpar mig mot härliga pisslukt fläckar, alltid precis utom räckhåll. William vurpar, reser sig upp och går åt fel håll. Jag ropar, men eftersom han inte lärt sig att vända(eller kan det vara trots) så kommer han ju knappast tillbaka. Jag försöker släpa med mig vovvarna, som protesterar och säger med sina ögon och skrynkliga pannor:
-Där har vi redan varit. Tillslut kommer vi fram till rymmaren. Då kommer det en lite ful svart pudel som från ingenstans. Nova drar i kopplet och vill leka. Oförberedda jag tappar balansen för en sekund. Vovve nr 2 ser sin chans och gör ett ryck. Jag spjärnhåller emot. William är på rymmen igen. Ser på håll hur han vurpar, tar emot sig med händerna men tippar över och dunkar i pannan. Dagens skörd: Två blåmärken i pannan, och en reva på näsan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj vilken pärs, stackare Puss och kram

Malin och co. sa...

stackars liten.. men det hör lite till att dom ska ramla och slå sig lite när dom lär sig gå:-) kram

Anonym sa...

SHit... haha..kan nästan se er framför mig. Jättebra skrivet!